Naše příběhy

5 otázek pro Martina Brabce: Dnes ráno otevřete Seznam nebo Google, zítra to bude Business 360

22.12.2016
Zpět na články

V korporátním světě přímého bankovnictví se Martin pohybuje už přes 20 let. Stál u zrodu prvního přímého bankovnictví pro korporátní klienty u nás a je jedním z těch, kdo se zasloužili o přeměnu papírového světa ve svět digitální. Inovuje i dnes – s kolegy teď navíc šijí další převratnou novinku klientům přímo na míru.

Martine, ve Spořitelně máš na starosti BUSINESS 24. Co to znamená v praxi?

Internetové bankovnictví BUSINESS 24 je určeno pro naše korporátní klienty a existuje jak v počítačové verzi, tak jako mobilní aplikace. S kolegy se staráme o neustálý vývoj této platformy. Díky přímému kontaktu s klienty máme k dispozici zpětnou vazbu, ta je pro nás naprosto zásadní. Poskytuje nám totiž přehled o tom, co bychom měli vylepšit a změnit, aby byly naše služby uživatelsky co možná nejvstřícnější.  Jen pro BUSINESS 24 jsme za poslední 4 roky zpřístupnili 150 nových funkčností. Co se právě funkčností týče, myslím, že naše internetové bankovnictví je z celé České republiky na nejvyšší úrovni.

To ale není zdaleka vše, na čem momentálně pracuješ…

Rozhodně ne. Spolupracuji na několika projektech, které se týkají budoucnosti digitálního světa v ČS,  kromě BUSINESS 24 se věnuji také službě B24 Databanking. Ta umožňuje nastavení automatické komunikace, což využívají zejména e-shopy, například, aby zjistily, zda proběhla platba, a mohly pak zákazníkům odeslat objednané zboží. Má práce spočívá také v propagaci těchto platforem. Pro naše klienty pořádáme pravidelná setkání, kde se snažíme ukázat, jak naše aplikace fungují a hlavně získáváme zpětnou vazbu, co uživatelům chybí nebo co se jim líbí.

Neustále něco inovujete, máte tedy představu, jakým směrem se přímé bankovnictví ČS bude ubírat?

Jsem rád, že mohu být součástí týmu, který vytváří zbrusu nový, v Česku zatím ojedinělý, projekt s názvem Business 360. Jde o otevřenou platformu, kterou si uživatel bude moci nastavit doslova k obrazu svému podle toho, s jakými informacemi a nástroji chce pracovat. V dnešní době po příchodu do práce otevře Seznam, Google nebo Internet Banking. My si představujeme, že jednoho dne místo nich spustí jen Business 360. Počítáme s tím, že se jeho součástí postupně stane i BUSINESS 24.

Nakolik je pro tebe důležitá komunikace s ostatními články uvnitř banky?

Spolupráce napříč odděleními je samozřejmě klíčová. Úzce provázáni jsme s IT oddělením, které má na starosti technickou část inovací, s nimiž přicházíme. Jsme v neustálém kontaktu s pracovníky podpory komerčních klientů, to je úžasná parta lidí, která tvoří velkou část vysoké spokojenosti s našimi digitálními kanály. Pravidelně také navštěvujeme Regionální korporátní centra, kolegy informujeme o novinkách a zároveň zjišťujeme, jaké mají zkušenosti, co je zatěžuje, co pro ně a pro klienty můžeme udělat v rámci digitálního světa, aby se jim lépe pracovalo… Podobně to máme nastaveno i s produktovými manažery. I díky této komunikaci jsme schopni inovovat svět přímého bankovnictví a udržovat ho na vysoké úrovni.

Co může člověk udělat pro to, aby tak náročnou práci v pohodě zvládal a zároveň měl čas i sám na sebe?

Chce to umět nějak skloubit, rozumně si naplánovat, co je potřeba. Je to dost individuální záležitost, každý si časem najde svůj vlastní systém, který mu vyhovuje, a naučí se přepínat z režimu práce do režimu odpočinku – bez něj by to totiž nešlo.